Zonguldak Valiliği, 112 acil çağrı merkezine yapılan bildirimlerin istatistiklerini kamuoyuyla paylaştı.Merkez, Polis, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, AFAD gibi acil durum kurumlarını ilgilendiren konularda 7/24 acil çağrı hizmeti veriyor; Acil olmayan aramalara katılmamanın kritik olduğu belirtildi. Acil olmayan çağrıların gerçek ihtiyaç sahiplerini engellediğine dikkat çekildi. Çağrı merkezine 2023 yılında 536 bin 995 çağrı geldiği bildirildi.
Bu aramalar acil olmayan aramaları içerir; 656 sayılı Küçük Suçlar Kanununa göre. 5326 sayılı yasaya göre, yalan beyanda bulunma, fatura isteme, elektrik, su, doğalgaz, iş meseleleri, sürekli sessiz görüşme ve argo konuşma gibi gereksiz aramalar nedeniyle 29 kişiye 36 bin 250 TL idari para cezası uygulandı. Bu yıl asılsız ihbar ve gereksiz arama yaparak 112’yi meşgul edenlere 1.980 TL idari para cezası verileceği açıklandı.
Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
“İlimizdeki okullarda ve alışveriş merkezlerinde 112 kişiyi bilinçlendirmek ve acil olmayan çağrıları azaltmak amacıyla tanıtım çalışmaları yapıldı. Bu nedenle 24 okul ve 2 okulda toplam 1.632 öğrenci ve 98 öğretmen olmak üzere birçok vatandaşımıza ulaşıldı. 2023 yılında Kuran kursları. 112 acil çağrı merkezimiz engelsizdir. 112 uygulama hizmetleri, SMS, E-Call acil araç çağırma, AFAD acil talep hizmetleri de verilmektedir.
Personelin daha iyi hizmet verebilmesi amacıyla acil çağrı müdahale (TAÇK), halkla ilişkiler, mağdur psikolojisi, kriz yönetimi, etkili iletişim, diksiyon, iş güvenliği ve ilk yardım ile yangın ve deprem tatbikatları konularında temel eğitim kursları gerçekleştirildi. 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta yaşanan depremde 11 ildeki çağrı yoğunluğunun azaltılmasına yönelik destek sağlandı. Ayrıca şehrimizde yaşanan şiddetli yağış ve fırtınadan etkilenen vatandaşlarımıza yardım ulaştırılması için yoğun çaba sarf ediliyor. “Gerçek ihtiyaç sahiplerinin engellenmemesi adına vatandaşlarımızın sadece acil durumlarda 112’yi aramaları rica olunur.”